26 oktober 2008

Gnäll

Jaha så var det dags igen då - Ställa om klockan. Det retar mig lika mycket varje gång. Jag hade bestämt mig för att inte låta mig bli irriterad den här gången men det gick inte. Vad är det för ett pucko som bestämt att vi ska få det ännu mörkare i dessa depressiva tider än vi redan har det? Nu är klockan tre och det börjar bli mörkt ute. Hade det varit igår hade hon varit fyra och det började bli mörkt. Hade vi ställt om klockan åt rätt håll, dvs framåt istället för bakåt, hade klockan varit fem och det började bli mörkt. Vad väljer du? Irra omkring i mörker hela dagen eller bara på kvällen? Tvi vale!

En annan sak som jag försökt att inte bli irriterad på, men misslyckats med, är serien Criminal Minds. Det verkar vara en mycket bra serie tycker jag. Jag har hittills bara sett två avsnitt men de var bra. Inget utdraget tjafs utan bara problem, lösning, slut. Pang pang pang. MEN huvudpersonen Gideon hade fyra olika skjortor på sig på en dag. Under en tretimmarsperiod (jag veta att det var just tre timmar för det var en bomb som hade just den tidsinställningen) hade karln tre olika skjortor! Han har exempelvis en på sig när han åker till fängelset och en annan när han kommer fram. Antingen lider gubben av OCD, eller så är regissören ett klantarsel.


Tycker du att det verkar som jag har ett roligt och innehållsrikt liv?
Well - Word motherfucker!

1 kommentar:

Lotta sa...

Du är utmanad hos mig.

Tack för bullarna:-)

http://latchjo.blogspot.com/2008/11/sjutmaningen.html