03 oktober 2009

"Look behind you - She´s got the swineflue"

Min bokmässepartner Annas mantra under mässan...tydligen inte helt taget ur luften.

Fem dagars snörvel och sängliggande och fortfarande inga större tecken på tillfrisknande. Jämmer och elände!
Det som skulle varit min första praktikvecka på bangården blev istället bortsåsat i sängen, med huvudvärk, halsont och en aldrig sinande snok. Tur att jag har ett så rekordeligt fruntimmer som tar hand om mig när jag är ynklig.
Förhoppningsvis kryar jag på mig så jag hinner få mig några dagars järnvägsliv till livs nästa vecka innan vi återvänder till skolbänkarna.




På bilden; han kallas Sigge men jag vet bättre. Han är egentligen Sayed från terroristnätverket Al Qatta.

2 kommentarer:

Tant björn sa...

Alla människor är visst hostiga och eländiga nu. Hoppas du är bättre.
En liten historia om svininfluensan..
Gubben fick en kylskåpsmagnet av Pernilla där det står "Jag är immun mot fågelinfluensan, är gift med en skata"
Härligt! då är JAG immun mot svininfluensan nu då...

Lotta sa...

Vilken härlig bild!

Jag hoppas du mår bättre nu.

Kram